Trends en ontwikkelingen in de schoonheidsbranche – Rimpelzorg Klinieken
skip to Main Content
KIES JE CLINIC DEAL EN MAAK VANDAAG NOG EEN AFSPRAAK! | +31 856 66 62 29 of stuur een whatsapp bericht
Trends En Ontwikkelingen In De Schoonheidsbranche

Trends en ontwikkelingen in de schoonheidsbranche

Schoonheidsbranche blijft zich ontwikkelen

Ook in 2020 blijft de schoonheidsbranche zich ontwikkelen en zien we nieuwe trends opduiken. Voor dit blog zetten wij van Botuline Rimpelzorg de nieuwste trends en ontwikkelingen in de schoonheidsbranche voor u op een rij.

Trend 1: Een mooie huid

Vrouwen laten het idee van de ‘ideale schoonheid’ steeds meer los en streven de schoonheidsidealen minder na. De focus komt te liggen op een mooie huid en op geloofwaardige schoonheid. We zien dat er steeds meer aandacht gaat naar een mooie huid en een persoonlijke skincare. Kies bijvoorbeeld voor de ‘ZO OGABI’ producten die verkrijgbaar zijn in onze shop.

Trend 2: #Selfcare

Ook is ons opgevallen dat gezondheid en beauty zich steeds meer met elkaar vermengen. In de laatste vijf jaar is op Google de zoekopdracht ‘self-care’ met 100% gestegen. Gesprekken over mentale gezondheid worden steeds breder geaccepteerd en de voorspelling is dat de beauty industrie hier in de komende periode op in zal spelen. Beautyrituelen worden steeds vaker ingezet als ontspanningsactiviteit. Zo ging in het afgelopen jaar het aantal boekingen voor massages met 40% omhoog. Schoonheidsbehandelingen zoals manicures, pedicures en gezichtsbehandelingen worden gezien als ‘me-time’ om even lekker tot rust te komen.

Trend 3: Duurzame beauty-producten

De vraag naar milieuvriendelijke en vegan beauty producten groeit enorm. Mensen hechten steeds meer waarde aan de verantwoordelijkheid die producenten van schoonheidsproducten nemen op het gebied van duurzaamheid. Ook willen ze zeker weten dat ze ‘cruelty-free’ make-up op hun gezicht smeren en kiezen ze producten in een duurzame verpakking.

Trend 4: Beauty voor mannen

Op de ‘Indie Beauty Expo’ die eind 2019 in Londen werd gehouden, was te zien dat de grote beautymerken zich steeds meer op mannen gaan richten. Tom Ford, YSL en Clinique gingen al concealers en bronzers verkopen voor mannen. Onze hoop is dat 2020 het jaar wordt waarin beauty voor mannen uit het niet meer als taboe gezien wordt, zodat de mannen van Nederland zich vrij gaan voelen om hun schoonheidsritueel aan te passen aan hun eigen wensen zonder bang te zijn wat anderen hier van denken. Zo zouden ze zich voortaan niet meer hoeven schamen voor bijvoorbeeld het nemen van haarimplantaten .

Trend 5: Mooi op elke leeftijd

We zijn blij om te zien dat de schoonheidsbranche steeds inclusiever aan het worden is. Zo verschenen er in de afgelopen periode foundations in kleuren die beter aansluiten bij een Aziatische of donkere huidtinten. Ook wordt er onder andere door L’Oréal Paris moeite gedaan om de vrouwen van boven de 50 te includeren. Een mooie verandering is dat beautymerken de ‘Gen X’ generatie tegenwoordig niet meer platbombarderen met ‘anti-ageing’ producten. Vrouwen mogen mooi zijn op elke leeftijd, and we love it!

Back To Top
Scan de code